Наше життя нерозривно пов’язане зі споживанням послуг і товарів. І думка про ці послуги і товари формується не один рік. Для того, щоб змінити усталене враження – і десятьох років буде замало. Щоб керувати нашою з Вами думкою, створена ціла індустрія. Люди, машини, статистика – всі намагаються добути необхідні дані і цими даними керувати.
Але, як нам відомо з власного досвіду, думка про товари складається не лише позитивна, але й негативна. Згадаємо непростий історичний період дефіциту, коли на ринки потрапляли у великих кількостях недорогі, але й не зовсім якісні товари з країн ближнього зарубіжжя. Наша думка навіть з роками, куди там роки, – з десятиліттями, все ще не вивітрила запах неякісної польської продукції. Тому що важко свою думку змінювати без практичних навичок користування послугами і товарами, і тут вже настає період довіри. Чи довірити свої кровно зароблені, тому, хто вже цю довіру підривав?
Чи можливий варіант протилежного розвитку подій? Припустимо, в країні добре побудовано машинобудування. Слава про якість автомобілів десятиліттями лише укріплюється та зростає. Кожен грамотний маркетолог не пропустить такого явища і, звичайно, забажає на цьому зіграти. Ну наприклад, підвищивши ціну на продукцію і заклавши більшу знижку для тих, хто буде цю продукцію продавати. А що потрібно продавцеві продукції – прибуток!!! Де більший заробіток, те і будуть продавати з особливим натхненням. А як розхвалити товар – придумати гучний лозунг, який базується на якихось заслугах (не обов’язково своїх, можна розповісти й про чиїсь заслуги).
Що споживач отримує в кінцевому випадку: товар звичайної якості із завищеною ціною. І споживач оплачує те, що йому грамотно "піднесли" саме той товар, в підсумку – його і продали.
Виникає закономірне питання: можна стати чемпіонами світу з футболу і випускати найнадійніші автомобілі у світі, але до чого тут виробництво насосів?
Щоб відповісти на поставлені у статті питання та зрозуміти причину їх появи – спробуйте для себе відповісти на таке запитання: Чим, на Вашу думку, відрізняються такі вирази: "німецький маркетинг" та "німецьке виробництво"?
<< Назад